Krok za krokem k lepšímu světu: O2 vydává ESG report za rok 2022

11. 9. 2023
Šest tun ušetřeného pěnového materiálu, miliony korun věnovaných na vzdělávání a zdravotnické pomůcky, podpora potřebných, především válečných uprchlíků z Ukrajiny a nastavení nové ESG strategie. To byl v O2 rok 2022 z pohledu udržitelného podnikání. Celý ESG report za minulý rok najdete na novém webu myslimena.cz.

ESG report_vizual

V roce 2022 dal operátor svému dlouholetému úsilí v oblastech společenské odpovědnosti rámec s názvem ESG. „Loňský rok byl pro O2 zásadní v nastavování nové strategie udržitelného podnikání. Už podruhé zveřejňujeme zprávu dle standardů ESG, ve které představujeme, kam jsme se v oblasti udržitelného podnikání posunuli. Ukazuje také, že celá strategie není jen soubor hesel a cílů,“ říká Milan Ruttner, ESG Officer v O2.

Myslíme na přírodu

V loňském roce společnost O2 pokračovala ve snižování produkovaného odpadu. Od zmenšení balení SIM karet, které ušetřilo 6 tun plastu od roku 2021, se přesunula ke snižování objemu obalů hardwarových zařízení. Příkladem je krabice na modem Smart Box. Do té už operátor nedává pěnovou výplň, ale snadněji recyklovatelný papír. Tím se ušetřilo 6 tun pěny a celkový objem krabice se snížil o 25 procent. „Vývoj nového obalu na modem Smart Box je příkladem kroku, který vede jak k úsporám plastu a odpadu, tak k šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí. Ekologicky šetrné balení dostanou brzy i další naše produkty,“ popisuje Ruttner.

Mezi další kroky v roce 2022 patřil například přechod pražské centrály O2 na elektřinu z obnovitelných zdrojů nebo 14 tisíc stromků, které vysadili zaměstnanci O2 a partnerských firem v rámci programu Sázejstromy.cz.

Myslíme na lidi

Pomoc lidem v komplikované životní situaci je jedním z dlouholetých pilířů společenské odpovědnosti O2. Ať už jde o podporu prostřednictvím Nadace O2 nebo spolupracujících humanitárních organizací, přichází vždycky okamžitě a adresně. „Rok 2022, na jehož počátku se svět teprve vzpamatovával z dvou let covidových restrikcí, celou společnost postavil před realitu války v Evropě a O2 reagovalo okamžitě. Ať už šlo o distribuci více než stovky tisíc nabitých předplacených SIM karet pro uprchlíky, podporu neziskových organizací pomáhajících válečným běžencům nebo vytváření nových pracovních míst pro Ukrajince, vše se dělo bez odkladu tak, jak si to situace žádala. Řada aktivit navíc vzešla přímo od našich zaměstnanců, kteří se s žádostmi na pomoc ve svém okolí obraceli na Nadaci O2. Za to jsem nesmírně vděčný,“ popisuje zkušenost Hany Farghali, ředitel komunikace a CSR v O2.
V zaměstnanecké sbírce se bezprostředně po vypuknutí konfliktu vybral víc než milion korun, a to během jediného týdne. Další půl milion přidala Nadace O2, která vybrané finance potom rozdělila potřebným.

Televizní stanice O2 TV Sport iniciovala a uspořádala další veřejnou sbírku pro Ukrajinu. Během přímého přenosu fotbalového derby pražských S mohli diváci podpořit pomocí DMS a QR kódu sbírku SOS Ukrajina organizovanou Člověkem v tísni. Povedlo se vybrat přes čtyři miliony korun.

V dalších interních sbírkách zaměstnanci O2 vybrali dalších 317 tisíc korun na zdravotnické pomůcky a asistenční služby pro zdravotně znevýhodněné. Nadace O2 společně s Ústřední vojenskou nemocnicí pravidelně pořádá darování krve pro zaměstnance O2, za rok 2022 ddarovali přes 88 litrů krve.

Společnost O2 jako technologický lídr myslí i na to, aby bylo se s moderními technologiemi zacházelo správně a bezpečně. Právě proto má Nadace O2 program O2 Chytrá škola s cílem posílit digitální gramotnost dětí, rodičů i pedagogů. V loňském roce díky tomu rozdělila mezi základní školy skoro 5 milionů korun na vzdělávání. „V Nadaci se snažíme veřejnost učit, jak udělat z telefonu dobrého, a hlavně bezpečného parťáka pro každodenní život. Během existence programu O2 Chytrá škola jsme na digitální vzdělávání rozdali už více než 20 milionů korun a proškolili přes 50 tisíc lidí. Dále jsme také vytvořili veřejný web bezpecnevsiti.cz, kam jsme vložili více než 200 edukativních článku,“ říká Dominika Herdová, manažerka Nadace O2.

ESG report podle mezinárodních standardů GRI

Nový report je v souladu s mezinárodními standardy GRI, které udávají jeho formální strukturu a obsah. V roce 2022 vznikl v O2 nový výbor tzv. ESG committee. Ten se pravidelně schází a dohlíží na plnění strategie udržitelnosti a na dodržování etických norem. Schvaluje všechny ESG projekty, monitoruje jejich průběh a kontroluje, jestli se principy udržitelnosti propisují do činnosti firmy. V O2 vznikla i nová pozice ESG Officer. Ten se stará o dodržování společensky odpovědných hodnot v celé firmě. Od minulého roku je možné si celou strategii a jednotlivé aktivity pročíst na webu myslimena.cz.

„Chceme tímto vším dát veřejnosti vědět, že to s udržitelným podnikáním myslíme vážně, a svět ve kterém žijeme nám v O2 není lhostejný. Důkazem toho je celý ESG report, který otevřeně představuje naše kroky,“ doplňuje Ruttner.

Kroky v roce 2023

Každým rokem podniká společnost O2 další kroky, které lidem zlepšují každodenní život. A co má v plánu na rok 2023?

  • Chce díky digitalizaci ušetřit 20 tun kancelářského papíru. Vyúčtování firemních zákazníků totiž bude probíhat primárně přes datovou schránku.
  • K ekologické recyklaci chce předat 20 000 kusů mobilního zařízení.
  • Dalším cílem je vysázet 15 000 nových stromků a ve všech hlavních budovách v regionech O2 nainstalovat úsporné LED osvícení.
  • Implementuje nový nástroj TRIM k měření spokojenosti zákazníků i zaměstnanců. Je to cesta k tomu, aby se zákazníci do O2 rádi vraceli a doporučovali O2 dál i své rodině, přátelům a známým.

Víc informací najdete v plném znění ESG reportu za rok 2022. Brzo bude dostupný i v české verzi.

Data a podklady

Název Velikost
ESG report 2022_vizuál

Kontakty
Monika Ježková
Tiskové oddělení O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22   Praha 4-Michle  
monika.jezkova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
www.o2.cz
 
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největší poskytovatel telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím skoro osmi milionů mobilních a pevných linek. To z něj dělá jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila i plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 dokáže vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků i v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se službou O2 TV je O2 zároveň největší provozovatel digitálního televizního vysílání v Česku.