Před deseti lety, v březnu 2013, světlo světa spatřila aplikace Moje O2. Dostupná byla pro uživatele operačních systému Android, iOS nebo dnes již nepodporovaných Mobile Web a Windows Phone. „První verze mobilní aplikace společnosti O2 uměla jen základní věci, jako je například zobrazit vyúčtování nebo služby zákazníka. Naším přáním bylo a je, aby pro každého zákazníka s chytrým telefonem byla aplikace Moje O2 první volba v případě, kdy potřebuje zjistit informace ohledně jeho služeb, upravit si jejich nastavení a na jednom místě tak přehledně našel a zařídil vše potřebné. Velkou změnou si aplikace prošla v roce 2020,“ říká Dana Tomášková, ředitelka O2 TV a digitálních služeb v O2.
Aktuální generace
Aktuální verzi aplikace Moje O2 mají zákazníci od listopadu 2020. Kromě vylepšeného designu aplikace reaguje na nastavení telefonu, přepíná na tmavý či světlý režim. Každý uživatel si také může přímo v aplikaci kompletně nastavit své služby, snáze je dokupovat či aktivovat. Dnes už dokáže uživatele aplikací provést virtuální asistentka Eva, vstup do aplikace je skrz jednoduché biometrické ověření a v O2 Radostech zákazníci naleznou nejrůznější výhody, soutěže nebo stories ze sociálních sítí. „Aplikace je k dispozici v české a anglické lokalizaci. V reakci na válku na Ukrajině jsme nachystali i ukrajinskou mutaci. Ukrajinci na našem území tak mohou mít díky Moje O2 přehled o svých službách,“ dodává Dana Tomášková.
A jak si během první dekády aplikace vedla? Na konci roku 2013 aplikaci navštívilo 104 000 zákazníků. V roce 2023 je to už více než 70 tisíc uživatelů denně, měsíčně pak přes 670 tisíc. V březnu letošního roku, tedy přesně deset let od svého vzniku, aplikace zaznamenala 2 540 000 návštěv za měsíc. „Během dekády svého působení se v roce 2021 a 2022 stala nejlepší mobilní telco aplikací na českém a slovenském trhu. To je důkaz toho, že aplikace je skutečně uživatelsky přívětivá a oblíbená,“ vysvětluje Dana Tomášková.
Budoucnost aplikace
Společnost O2 se snaží svoji aplikaci i nadále vyvíjet. Jednou z posledních novinek byla spolupráce Air Bank a O2. Přímo v aplikaci Moje O2 si zákazník může aktivovat společnou nabídku s Air Bank a získat tak 300 korun zpět na účet za využívání služeb obou společností. Novinkou bude v listopadu tohoto roku ověření identity zákazníka na prodejně nebo call centru právě skrze aplikaci Moje O2. „Místo toho, aby se na prodejně zákazníka dotazovali na rodné číslo nebo chtěli vidět občanku, stačí, když zákazník svoji identitu potvrdí přes aplikaci. Postup bude následující: specialista si zákazníka vyhledá v systému, klikem mu odešle link na ověření do aplikace Moje O2 a ten pouze odsouhlasí svoji totožnost. Vizí je, aby se z Moje O2 stalo digitální centrum, ve kterém zákazník vyřeší veškeré požadavky a nakoupí potřebné služby včetně telefonů, příslušenství a dalších zařízení. Mobilní aplikace by měla sloužit jako takové nákupní centrum, ve kterém zákazník uvidí své aktivní produkty nebo čerpané výhody a zároveň i spoustu dalších možností,“ uvádí závěrem Dana Tomášková.
Veronika Kučíková
Tiskové oddělení O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4-Michle
veronika.kucikova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
www.o2.cz
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.