Rozlučte se s nezábavnými a limitujícími SMS zprávami. Bohatý interaktivní a multimediální obsah v jednom chatu - to je nový komunikační kanál RCS (neboli rich communication service). Společnost O2 ho testuje v rámci vlastní marketingové komunikace. Svým firemním zákazníkům službu nabídne již během prvního čtvrtletí roku 2023.
RCS zprávy umožňují firmám doručit na zákazníka komplexní marketingové sdělení. Ten pak vidí veškerou komunikaci na jednom místě. RCS zprávy znamenají průlom v obchodní komunikaci. Díky službě RBM neboli rich business messaging, která na protokolu RCS funguje, přináší firmám nový způsob komunikace v moderním vizuálu s intuitivními prvky. Součástí jednoho sdělení tak může být nabídka a prodej zboží nebo služeb, technická podpora, jednoduchý průzkum spokojenosti nebo třeba sledování zásilky či chatbot.
Společnost O2 nabídne ke své RBM službě i její důležitou nadstavbu. "Součástí námi nabízené služby nebude jen samotný RCS kanál, ale také konfigurační aplikace. Firmám umožní přesně nastavit a zacílit jejich kampaně." říká Silvia Cieslarová, ředitelka mobilního segmentu ve společnosti O2. Po spuštění služby RBM budou mít firemní zákazníci O2 možnost využít i kompletní implementaci či vytvoření kampaně na míru přes O2 Media.
Operátor nové RBM řešení testuje v rámci své komerční divize. "Díky našemu důkladnému testování - na vlastní kůži - přineseme nejen samotnou RBM službu, ale i praktické zkušenosti. Ty, jak věříme, naši zákazníci využijí nejen ve fázi implementace," uvádí Silvia Cieslarová. Testování ukázalo velmi zajímavé výsledky, kdy si RCS zprávu přečte téměř každý, komu přijde. Díky zajímavému vizuálu si ji většina lidí otevře maximálně do hodiny od přijetí. Nabízí násobně více konverzí oproti klasickým SMS.
RCS zprávy dosahují i vyšší úrovně zabezpečení ve srovnání s obchodním sdělením ve formátu SMS. "Maximální ochrana proti phishingu a podobným podvodům je pro nás samozřejmostí. Ověřujeme a garantujeme identitu všech společností využívajících službu RBM. Kodex bezpečnosti naší společnosti také znemožňuje agregaci odesílatelů a samotná verifikace probíhá u nás. Proto jsme schopni zajistit kompletní zabezpečení přenosu dat," vysvětluje Jakub Votava, který má v O2 na starosti oddělení síťové architektury a vývoje.
Zasílání zpráv v reálném čase a možná personalizace jsou další důvody, díky kterým jsou RCS zprávy na vzestupu. K jejich využívání není nutné ani instalovat žádnou speciální aplikaci. Uživatel je dostává do stejné nativní aplikace jako běžné SMS a MMS. Stačí zařízení s operačním systémem Android 5.0 a vyšším. To mít připojené na internet a povolit na něm funkci chatu v aplikaci Zprávy od společnosti Google nebo Samsung.
Na celém světě je v současnosti více než jedna miliarda uživatelů RCS zpráv. Za posledních dvanáct měsíců jejich nárůst tvořil až 75 %. To z RCS dělá nejdynamičtěji rostoucí chatovací aplikaci. Široké možnosti jejího využití v obchodní komunikaci tento potenciál ještě zvyšují.
Nabízí se otázka, zda to bude znamenat konec pro SMS zprávy. Manažerka Business Developmentu v mobilním segmentu společnosti O2 Magdaléna Janečková k tomu dodává: "Uživatelů SMS je v současné době celosvětově téměř šest miliard. Více než čtyři miliardy z nich využívají některou z dostupných rich messaging aplikací typu WhatsApp, Viber nebo Telegram. V následujících letech očekáváme, že v komerčním využití bude prim hrát právě kanál RCS v rámci RBM služeb, díky jeho možnostem a funkcionalitám. Jak v obchodní, tak v běžné komunikaci ale budou SMS zprávy stále hrát svou úlohu. Není realistické předpokládat, že by se celý SMS trh v blízké budoucnosti překlopil na RCS."
Název | Velikost |
---|---|
Ukázka chatbota v RCS zprávě.png |
1 MB
Stáhnout
|
Postupné zobrazení RCS zprávy.png |
600 kB
Stáhnout
|
Kontakty
Johana Valtrová
Tiskové oddělení O2
johana.valtrova@o2.cz
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším operátorem na českém trhu. Hlasové, internetové a datové služby poskytuje zákazníkům od domácností přes malé a střední firmy až po velké korporace. O2 vždy nabízí ty nejmodernější technologie. V současnosti buduje síť páté generace (5G), kterou jako první spustilo v reálním prostředí. O2 je zároveň největším poskytovatelem internetu pro domácnosti a firmy, který nabízí na 99 % adres. Fixní připojení nejlépe funguje v kombinaci s modemem O2 Smart Box, který O2 vyvinulo ve vlastní režii. Se svou službou O2 TV je největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku. Pro své zákazníky O2 nakoupilo řadu exkluzivních sportovních práv a díky tomu nabízí nejatraktivnější sportovní obsah na českém trhu. Společnost patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services a ICT. Vzhledem k tomu, že se trendy v telekomunikačním odvětví významně mění, zaměřuje se O2 rovněž na vývoj a nabídku jiných než tradičních telekomunikačních služeb. K nim patří zejména finanční služby jako pojištění zařízení či cestovní pojištění v mobilu.