Digitalizace v O2 postupuje. Operátor spustil aplikaci Začínám v O2, díky které je nástup zaměstnanců rychlý, pohodlný a bez zbytečného papírování. Aplikace přehledně sdružuje všechny nástupní dokumenty, potřebné úkony, benefity, harmonogram prvního dne i další potřebné informace.
„Pracovněprávní dokumenty, které máme ve smluvním vztahu se zaměstnancem, jsou nyní v elektronické podobě. Zaměstnanci mohou ze svého mobilu do aplikace nahrát potřebné podklady pro nástup, vyplnit vstupní dotazník i podepsat smlouvu,” říká Lucie Ptáková, manažerka Reward & HR Operations, která se svým týmem stojí za vývojem aplikace. „Do práce tedy zaměstnanec přichází teprve až v den nástupu a žádné papírování už nemusí řešit,” dodává Ptáková.
Aplikaci využívají už všichni zaměstnanci O2 s nástupem od července 2024. „Přestože každý krok směrem k digitalizaci naši zaměstnanci vítají, necháváme jim možnost využití i fyzické formy,” komentuje Ptáková.
Společnost O2 provozuje kromě 165 značkových prodejen a pražské centrály také dvě velká kontaktní centra a několik specializovaných regionálních poboček. Měsíčně do nich nastoupí desítky nových zaměstnanců. „Dříve bylo ke každému náboru nového kolegy zapotřebí až 40 listů papíru. S novou digitální aplikací se ale jeho spotřeba sníží na nulu,” doplnila Ptáková.
O2 tak ročně ušetří více než 3 tuny tištěného papíru a tisíce hodin práce HR oddělení i nadřízených pracovníků.
S digitálním zpracováním dokumentů se už dlouhodobě potkávají i stávající zaměstnanci. „Díky našim inovacím si mohou zaměstnanci během chvíle elektronicky vyřídit daňové prohlášení nebo upravit číslo bankovního účtu pro výplatu mzdy, aniž by museli kontaktovat personální oddělení. Stejně tak když ve firmě mění pozici, přesouvají se do jiného týmu nebo si třeba zkracují úvazek. Dokument je doručen v digitální podobě a zaměstnanec ho na pár kliků elektronicky podepíše. Tyto kroky nám pomáhají vytvářet moderní a příjemné pracovní prostředí, ve kterém se mohou soustředit, na co opravdu potřebují,” vysvětluje Linda Pírková, která je v O2 zodpovědná za personálně-mzdovou agendu.
Digitalizace HR procesů jde také ruku v ruce s ESG strategií O2. „Tyto kroky nejen že výrazně šetří papír a snižují uhlíkovou stopu spojenou s přepravou fyzických dokumentů, ale také pomáhají naplňovat naše cíle v sociální odpovědnosti. Digitalizace snižuje administrativní zátěž a chybovost, podporuje flexibilitu práce a zvyšuje spokojenost našich zaměstnanců,“ komentuje Milan Ruttner, ESG Officer O2.
Název | Velikost |
---|---|
Paper dino_1200x600px |
145 kB
Stáhnout
|
Phone_HR_app |
811 kB
Stáhnout
|
Ntb_HR_app |
1 MB
Stáhnout
|
Monika Ježková
Tiskové oddělení O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4-Michle
monika.jezkova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
www.o2.cz
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.