Operátor O2 pokračuje ve svém dlouhodobém závazku k odpovědnému podnikání a vydává svůj třetí ESG report. A to i přesto, že legislativní povinnost pro velké firmy nastane až za rok 2025. „ESG report ukazuje, jak naše firma funguje v oblastech finančních, sociálních i co se řízení společnosti týče. Tento dokument mapuje naše současné kroky, a také zdůrazňuje naši snahu o pravidelný pokrok a inovace v oblasti udržitelnosti,“ říká Milan Ruttner, ESG Officer ve společnosti O2.
V roce 2023 získalo O2 prestižní „stříbrnou medaili“ od nezávislého auditora EcoVadis. Toto ocenění zařazuje operátora O2 do TOP 10 % telekomunikačních společností na světě v oblasti udržitelnosti.
Plné znění ESG reportu za rok 2023 si můžete přečíst na webu O2.
Doba papírová končí. Během minulého roku O2 ušetřilo 24 tun papíru díky eFakturaci, tedy zasíláním faktur elektronickou formou. To pro představu odpovídá hmotnosti zhruba 17 osobních automobilů. V roce 2024 operátor plynule pokračuje v digitalizaci, tentokrát pracovněprávních dokumentů. Tyto inovace šetří HR i managementu O2 tisíce hodin administrativní práce, nezatěžují životní prostředí tiskem papíru, a především umožňují pohodlný přístup ke všem potřebným informacím.
O2 klade důraz na kybernetickou bezpečnost a ochranu dat pro celou společnost. Proto se na tuto oblast operátor zaměřuje jak v rámci interních systémů, tak při vývoji nových produktů a služeb. V roce 2023 se mu díky službě O2 Security podařilo zabránit před více než 1,5 miliardou útoků na zařízení zákazníků.
Udržitelnost hraje roli také při výběru dodavatelů pro operátora O2. Na základě nově zavedeného Kodexu udržitelného nákupu je pečlivě hodnotí podle nastavených kritérií, které zajišťují stejně odpovědný přístup, jako má O2.
Nadace O2 podává pomocnou ruku, kam jen dosáhne. V roce 2023 rozdělila mezi projekty zaměřené na vzdělávání přes pomoc handicapovaným až po výsadbu nových stromků více než 12 milionů korun. Jen namátkou:
Výraznou stopu také zanechala dlouhodobá edukativní kampaň „Online násilí není vidět, ale bolí mě“. Ta upozornila na hrozby v online světě a zohlednila fakta, která vzešla z výzkumu pro Nadaci O2 a Nadaci PPF. Cílem bylo zjistit, jak se děti reálně chovají v online světě ve srovnání s tím, co si myslí jejich rodiče. Výzkum mimo jiné zjistil, že téměř každé 4. dítě, se chová na internetu rizikově, že děti stráví na mobilu průměrně 3 a půl hodiny denně, a mimo jiné 4 děti z 10 uvedly, že jsou na internetu v kontaktu s někým, koho vůbec neznají.
Součástí kampaně vznikl film o kyberšikaně – #annaismissing. „Celá kampaň nastartovala úzkou spolupráci s Nadací PPF. Společně poukazujeme na problémy, kterým děti i dospělí mohou na internetu čelit. Důležitost tématu potvrdila také ocenění od Fóra dárců, Top odpovědné firmy nebo třeba od cen komunikačních projektů Lemur,“ říká závěrem Dominika Herdová, ředitelka Nadace O2.
Název | Velikost |
---|---|
Banner ESG Report_2023 |
169 kB
Stáhnout
|
EcoVadis_Silver Medal |
77 kB
Stáhnout
|
Kontakty
Monika Ježková
Tiskové oddělení O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4-Michle
monika.jezkova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
www.o2.cz
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.