• Domů
  • Tiskové centrum
  • Nový ESG report 2023 společnosti O2: Rekordní solidarita zaměstnanců i miliony pro školy

Nový ESG report 2023 společnosti O2: Rekordní solidarita zaměstnanců i miliony pro školy

25. 10. 2024
- Díky elektronickému zasílání faktur společnost O2 ušetřila 24 tun papíru.
Operátor ochránil své zákazníky před více než 1,5 miliardou kybernetických útoků.
Zavedl Kodex udržitelného nákupu a proškolil zaměstnance v oblasti ESG.
Zaměstnanci O2 přispěli více než jeden milion korun na zdravotnické pomůcky pro potřebné v rekordním počtu sbírek.
Nadace O2 celkem přispěla 12 milionů korun na dobročinné účely.
Poskytla grant pro 62 základních škol na vzdělávání v digitální bezpečnosti.
S podporou Nadace PPF proběhla edukativní kampaň s tématem online násilí.

ESG report

Operátor O2 pokračuje ve svém dlouhodobém závazku k odpovědnému podnikání a vydává svůj třetí ESG report. A to i přesto, že legislativní povinnost pro velké firmy nastane až za rok 2025. „ESG report ukazuje, jak naše firma funguje v oblastech finančních, sociálních i co se řízení společnosti týče. Tento dokument mapuje naše současné kroky, a také zdůrazňuje naši snahu o pravidelný pokrok a inovace v oblasti udržitelnosti,“ říká Milan Ruttner, ESG Officer ve společnosti O2.

V roce 2023 získalo O2 prestižní „stříbrnou medaili“ od nezávislého auditora EcoVadis. Toto ocenění zařazuje operátora O2 do TOP 10 % telekomunikačních společností na světě v oblasti udržitelnosti.

Eco vadis

Plné znění ESG reportu za rok 2023 si můžete přečíst na webu O2.

Digitalizace

Doba papírová končí. Během minulého roku O2 ušetřilo 24 tun papíru díky eFakturaci, tedy zasíláním faktur elektronickou formou. To pro představu odpovídá hmotnosti zhruba 17 osobních automobilů. V roce 2024 operátor plynule pokračuje v digitalizaci, tentokrát pracovněprávních dokumentů. Tyto inovace šetří HR i managementu O2 tisíce hodin administrativní práce, nezatěžují životní prostředí tiskem papíru, a především umožňují pohodlný přístup ke všem potřebným informacím.

Ochrana před hackery

O2 klade důraz na kybernetickou bezpečnost a ochranu dat pro celou společnost. Proto se na tuto oblast operátor zaměřuje jak v rámci interních systémů, tak při vývoji nových produktů a služeb. V roce 2023 se mu díky službě O2 Security podařilo zabránit před více než 1,5 miliardou útoků na zařízení zákazníků.

Udržitelný nákup

Udržitelnost hraje roli také při výběru dodavatelů pro operátora O2. Na základě nově zavedeného Kodexu udržitelného nákupu je pečlivě hodnotí podle nastavených kritérií, které zajišťují stejně odpovědný přístup, jako má O2.

Více než 12 milionů dobra

Nadace O2 podává pomocnou ruku, kam jen dosáhne. V roce 2023 rozdělila mezi projekty zaměřené na vzdělávání přes pomoc handicapovaným až po výsadbu nových stromků více než 12 milionů korun. Jen namátkou:

  • 5 milionů korun dostaly základní školy na vzdělávání v digitální bezpečnosti,
  • provoz Linky bezpečí zabezpečily také 2 miliony korun,
  • ruku k „dílu“ tento rok významně přidali také zaměstnanci O2. V interních sbírkách společně s nadací vybrali více než 1 milion korun a pomohli tak 11 lidským příběhům. To je historicky nejvyšší počet.
  • Další 1 milion korun putoval na vzdělávání do neziskových organizací, které nominovali zaměstnanci O2,
  • půl milionu bylo rozděleno v rámci grantu mezi školy a obce pro zdravou přírodu.

Výraznou stopu také zanechala dlouhodobá edukativní kampaň „Online násilí není vidět, ale bolí mě“. Ta upozornila na hrozby v online světě a zohlednila fakta, která vzešla z výzkumu pro Nadaci O2 a Nadaci PPF. Cílem bylo zjistit, jak se děti reálně chovají v online světě ve srovnání s tím, co si myslí jejich rodiče. Výzkum mimo jiné zjistil, že téměř každé 4. dítě, se chová na internetu rizikově, že děti stráví na mobilu průměrně 3 a půl hodiny denně, a mimo jiné 4 děti z 10 uvedly, že jsou na internetu v kontaktu s někým, koho vůbec neznají.

Součástí kampaně vznikl film o kyberšikaně – #annaismissing. Celá kampaň nastartovala úzkou spolupráci s Nadací PPF. Společně poukazujeme na problémy, kterým děti i dospělí mohou na internetu čelit. Důležitost tématu potvrdila také ocenění od Fóra dárců, Top odpovědné firmy nebo třeba od cen komunikačních projektů Lemur,“ říká závěrem Dominika Herdová, ředitelka Nadace O2.

Kontakty
Monika Ježková
Tiskové oddělení O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22   Praha 4-Michle  
monika.jezkova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
www.o2.cz
 
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.