„Kybernetická bezpečnost je dnes klíčová pro všechny firmy bez ohledu na velikost. I menší firmy a podniky mohou totiž mít složitější infrastrukturu. Jsem si jistý, že vidět víc, znamená chránit víc. A bez informací nelze reagovat," říká Tomáš Linhart, obchodní ředitel O2. "Díky rozšíření našeho O2 Security Centra si nyní i střední a větší podniky mohou zajistit nástroje pro profesionální provoz a dohled a splnit požadavky NIS2 bez zbytečných investic a složitostí,“ dodává Tomáš Linhart.
Jak nová služba funguje?
Tradiční kyberbezpečnost chrání hlavně jednotlivá zařízení, ale pokud chce mít firma přehled o celé IT síti, potřebuje sbírat a analyzovat logy. Logy jsou digitální deníky, které zaznamenávají všechny události, chyby a přístupy v systémech, IT infrastruktuře, aplikacích, ale například i třeba vstupních turniketech apod. Tím získáme přehled, co se ve firmě děje. Když tyto deníky shromáždíme na jedno místo a sjednotíme jejich formát, můžeme snadněji pracovat, analyzovat a identifikovat provozní nebo bezpečnostní rizika. Další krokem je nasazení tzv. SIEM (Security Information and Event Management), což je chytrá kalkulačka, která logy v reálném čase vyhodnocuje a upozorní na podezřelé události. Umožňuje být také výrazně efektivnější při zpětném vyšetřování jednotlivých bezpečnostních událostí.
O2 Security Centrum nabízí vše potřebné na klíč – od sběru a archivace logů, přes jejich správu a vizualizaci, až po automatizovanou detekci bezpečnostních incidentů pomocí SIEM. Zákazníci tak výrazně šetří čas, náklady, a mají jistotu správného nasazení profesionálních nástrojů pro správu a vyhodnocování logů. Novinka navíc firmám pomůže splnit nové požadavky evropské směrnice NIS2 na kybernetickou bezpečnost.
Tři úrovně služeb podle potřeb firmy
Log Store: Sběr a archivace logů dle legislativy, základní reporting a upozornění na výpadky.
Log Management: Navíc převod logů do jednotného formátu, pokročilé dashboardy a vizualizace umožňují hlubší analýzu logů
SIEM: Nejvyšší úroveň s automatizovanou detekcí anomálií, reportingem, case managementem a bezpečnostními pravidly na míru pro napojovanou ICT infrastrukturu.
Každá varianta je snadno škálovatelná a umožňuje firmám rychle reagovat na aktuální kybernetické hrozby, aniž by musely složitě budovat vlastní bezpečnostní infrastrukturu.
Profesionální podpora a rychlý start
O2 zajistí analýzu potřeb, onboarding, zaškolení i podporu v průběhu provozu. Tým zkušených specialistů nastaví službu podle prostředí firmy a zajistí, že bezpečnostní monitoring bude fungovat od prvního dne.
Ukázka systémů
Více informací o jednotlivých variantách služeb včetně praktických příkladů najdete na stránkách bezpečnostního centra nebo v článku na Modrém blogu.
Kontakty
Blanka Vokounová
Tiskové oddělení O2
blanka.vokounova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.