Špičky dosáhl datový přenos O2 ve třetí třetině nedělního zápasu českého národního týmu o zlatou medaili, kdy diváci sledovali zápas jak v rámci internetového vysílání České televize, které O2 již tradičně zajišťovalo, tak i prostřednictvím samotné O2 TV. „Diváci si mohli hokej v nejvyšší kvalitě vychutnat na všech typech zařízeních – jak mobilních, tak i v rámci pevné sítě. A zájem byl obrovský. Oproti loňskému šampionátu jsme zaznamenali nárůst provozu v síti o 40 %, pokud bychom srovnávali s mistrovstvím světa v ledním hokeji v roce 2022, pak mluvíme o nárůstu provozu dokonce o rovných 100 %," vysvětluje Tomáš Křešťák, ředitel pro fixní produkty a inovace v O2 a doplňuje, že díky O2 mohla mistrovství sledovat každá pátá domácnost v Česku.
V grafech jde snadno vyčíst, jak se hokejistům dařilo. „Pravidelně sledujeme změny v chování uživatelů. Na grafech jsou vidět jednotlivé třetiny i reklamní přestávky, kdy třeba vidíme nárůst provozu na sociálních sítí. Je znát odliv diváků, když delší dobu nepadá gól i to, jak se rychle vracejí, když se skóre otáčí. A vidíme i absolutní špičku, která nastala v neděli přesně ve 22:40, tedy těsně před koncem zlatého zápasu, kdy na hokej přepnuli i ti, co běžně nekoukají, aby si s národním týmem užili nadšení a vítěznou atmosféru," říká Tomáš Křešťák.
Jak obrovský zájem nedělní hokejový zápas vyvolal, dokládá i srovnání s odpoledními zápasy fotbalové ligy, kdy se souběžně utkala Slavia Praha s Mladou Boleslaví, Sparta Praha s Viktorií Plzeň a Baník Ostrava s 1. FC Slovácko. I tyto zápasy jde v grafu najít. Ačkoli to byly finálové zápasy FORTUNA:LIGY a běžne by se dalo říci, že byly divácky velmi vyhledávané, z pohledu provozu byl zájem ve srovnání s večerním hokejem sotva poloviční.
Na Mistrovství světa v hokeji IIHF 2024 se O2 připravovalo dopředu. „Plynulost a stabilitu sítě zajišťovalo a řešilo několik desítek lidí z nejrůznějších týmů. Že padne rekord bylo jasné i z toho, že už ve čtvrtek při utkání českého týmu s Kanadou zaznamenalo O2 provoz přes 2 Tb/s. I přes extrémní zájem byla síť O2 po celý šampionát stabilní a diváci si tak mohli vychutnat každý gól i nájezd na bránu bez sebemenšího zakolísání a v té nejvyšší kvalitě,“ říká projektová manažerka v O2 Jana Pragerová a doplňuje, že O2 pravidelně navyšuje při exponovaných událostech své linky jak v páteřní síti, tak směrem k peeringovým partnerům, a to včetně největšího NIX.CZ. Jen tímto internetovým uzlem proteklo během finálového zápasu 1,2 Tb/s.
Název | Velikost |
---|---|
Graf provozu v síti O2 |
26 kB
Stáhnout
|
Datové centrum O2 |
2 MB
Stáhnout
|
Kontakty
Veronika Zachariášová
Tisková mluvčí O2
veronika.zachariasova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.