Technici pracují na opravách prakticky 24 hodin denně, tak, aby se služby v povodněmi zasažených lokalitách vrátily co nejdříve k normálu. „Vnímáme, jak je právě teď důležité, aby byli lidé ve spojení, proto je v terénu maximum lidí, kteří se často vzdali i vlastního volna, aby mohli pomoci vše urychlit. Brodí se nánosy bahna, odklízejí sutiny, popadané stromy i odpadky, které voda nanosila, aby se vůbec dostali k vysílačům. Z těch je nyní již naprostá většina v provozu,“ popisuje Jan Hruška, technický ředitel společnosti O2.
Situace je z pohledu sítě každým dnem a každou hodinou podstatně lepší, přesto zbývá obnovit ještě část vysílačů. Jak postupují práce energetiků, tak mohou postupně obnovovat provoz sítě i technici O2 a CETIN. Naprostá většina výpadků posledních dnů totiž byla způsobena přerušením dodávek elektrické energie ve vodou zasažených lokalitách.
Tam, kde to situace a bezpečnostní opatření dovolí, se snaží technici dostat k nejdůležitějším základnovým stanicím a zajistit náhradní napájení dieselovými agregáty a také do nich pravidelně doplňovat naftu. A občas to není vůbec jednoduché. Důkazem je nedělní odpoledne, kdy se zásobováním naftou musel pomáhat dokonce vrtulník. Díky spolupráci s Armádou České republiky a Hasičským záchranným sborem ČR takto technici obnovili provoz lokality ve Vrbně pod Pradědem a zajistili tak signál pro oblast Krnova, který je těžce postižený povodněmi.
O2 se snaží také průběžně vymýšlet cesty, jak pomoci zákazníkům zůstat v těchto náročných dnech ve spojení s blízkými a rodinami. Již v sobotu večer proto jako první začal dávat svým zákazníkům, kteří se nacházejí ve vodou postižených okresech nebo u nich došlo k výpadku elektrické energie, zdarma neomezená data do jejich telefonu, a to bez ohledu na tarif. O aktivaci O2 informuje zákazníky SMS zprávou.
Do postižených lokalit na Opavsko, Jesenicko a Liberecko již dorazily také stovky přednabitých SIM karet pro dobrovolníky, díky kterým budou moci být jednodušeji ve spojení a řešit likvidaci škod.
Operátor intenzivně řeší i další možnosti a formy pomoci. Nadace O2 uvolní z fondů mimořádných událostí 750 000 korun. Zaměstnanci O2 mohou přispět také v interní sbírce. Veškeré peníze poté poputují na konto neziskové organizace Člověk v tísni, se kterou dlouhodobě O2 spolupracuje a která již nyní v postižených oblastech aktivně pomáhá. A sbírku pro Člověka v tísni mohli v pondělí večer podpořit také všichni diváci O2 TV Sport. V rámci vysílání pořadu TIKI TAKA mohli své příspěvky posílat prostřednictvím DMS nebo QR kódu. Vybralo se téměř 250 000 Kč.
A pomoc zajišťuje O2 i prostřednictvím organizace Elpida, se kterou Nadace O2 spolupracuje dlouhodobě. Zaměřuje se na psychologickou podporu seniorům pro lepší zvládnutí této nelehké situace.
Kontakty
Veronika Zachariášová
Tisková mluvčí O2
veronika.zachariasova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.