Zákazníci O2 uskutečnili během Štědrého dne v roce 2023 celkem 13 314 965 hovorů, poslali 8 216 977 SMS zpráv a 307 047 MMS zpráv. Nejvytíženějším časem pro volání i odesílání SMS bylo tradičně dopoledne od 10 do 11 hodin. Počet hovorů klesl oproti loňskému roku o 3,4 procent, počet odeslaných SMS pak o 17,3 procent. Narozdíl od volání a textování setrvale roste objem datového provozu – ten se na Štědrý den oproti loňsku zvýšil celkově o 24,9 % na 3 763 900 GB.
Zpět v čase
Datový provoz každoročně stoupá. V letošním roce jsme dosáhli na Štědrý den rekord – a to 3 763 900 GB dat. Když se podíváme do historie, tak třeba v roce 2018, tedy pět let zpátky, vidíme v porovnání celkového provozu osminásobný nárůst objemu přenesených dat.
Naopak ale klesá počet uskutečněných hovorů a odeslaných SMS zpráv. Před deseti lety, v roce 2013, bylo na Štědrý den v síti O2 odesláno 27 961 240 SMS zpráv. To bylo dvakrát víc než v jakýkoliv běžný pracovní den toho roku. Podobně na tom je i mobilní hlasový provoz. Na Štědrý den v roce 2013 činil počet veškerých hovorů v mobilní síti 15 763 134.
Začátek a konec školního roku
Ovšem tento trend se mění i v rámci celého roku. Vánoce a Nový rok už nejsou nejvytíženější dny v síti z hlediska volání a textování. Počet uskutečněných hovorů byl i letos na Štědrý den zhruba poloviční než v běžný pracovní den a z hlediska počtu spojených hovorů zhruba srovnatelný s víkendovým provozem.
Hodina s největším hlasovým provozem letos překvapivě padla na 4. září a 30. června, tedy na začátek a konec školního roku. V těchto dnech se nejvíce volalo mezi desátou a jedenáctou hodinou dopolední.
Veronika Kučíková
Tiskové oddělení O2 Czech Republic a.s.
Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4-Michle
veronika.kucikova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
www.o2.cz
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologii LTE, jako první v Česku společnost spustila také plnohodnotné 5G. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem digitálního televizního vysílání v Česku.