Vedení společnosti si v plném rozsahu uvědomuje nezbytnost systematického řízení kontinuity a odolnosti činností společnosti, technické infrastruktury a služeb, poskytovaných zákazníkům a dalším zainteresovaným stranám. V souladu s požadavky právních předpisů, norem a dobrou praxí v oblastech řízení kontinuity, krizového řízení a řízení bezpečnostních incidentů proto vyhlašuje, podporuje a prosazuje následující politiku odolnosti společnosti:
Odpovědnost vrcholového vedení
Vrcholový management odpovídá za zavedení, podporu a neustálé zlepšování systému řízení kontinuity činností (BCMS), krizového řízení a řízení incidentů. Zajišťuje, že tento systém je integrován do strategických a provozních procesů společnosti, reflektuje obchodní cíle a hodnoty, podporuje dlouhodobou udržitelnost a odolnost společnosti vůči mimořádným událostem.
Vrcholový management rovněž jmenuje konkrétní role a odpovědnosti za udržování a rozvoj odolnosti a komunikaci kontinuity činností napříč celou organizací.
Odolnost a dostupnost služeb
Společnost usiluje o trvalé zabezpečení kritických procesů, zdrojů, služeb a dodavatelského řetězce. Přijímá preventivní opatření a vytváří plány pro řízenou a rychlou obnovu činností v případě mimořádných událostí, incidentů nebo krizí. Tím zajišťuje kontinuitu poskytování služeb a posiluje důvěru zákazníků, zaměstnanců, vlastníků a dalších zainteresovaných stran.
Integrovaný přístup k řízení rizik, krizí a incidentů
Řízení kontinuity, krizové řízení a řízení incidentů jsou chápány jako vzájemně propojené a synergické složky celkové strategie odolnosti. Společnost se zavazuje identifikovat, hodnotit a řídit rizika, včetně těch vyplývajících z vnějšího prostředí, a přijímat opatření k minimalizaci možných dopadů na klíčové činnosti a zdroje.
Společnost stanovuje měřitelné cíle a klíčové ukazatele výkonnosti v oblasti kontinuity a odolnosti, pravidelně je sleduje a vyhodnocuje jejich plnění.
Trvalé zlepšování a adaptabilita
Implementace a rozvoj politiky odolnosti jsou dynamické, kontinuální procesy. Společnost pravidelně přezkoumává efektivitu a výkonnost kontinuity činností, krizového řízení a řízení incidentů. Na základě výstupů z testů, cvičení, analýz a hodnocení neustále zvyšuje svou připravenost, aktualizuje plány a přizpůsobuje opatření aktuálním hrozbám i nejlepším praktikám oboru.
Společnost provádí pravidelné interní audity a periodická přezkoumání ze strany vrcholového vedení, aby ověřila soulad BCMS s požadavky norem a právních předpisů, identifikovala slabá místa a přijímala opatření ke zlepšování.
Zapojení a podpora zaměstnanců
Všichni zaměstnanci a organizační složky společnosti jsou odpovědní za realizaci této politiky v rámci svých kompetencí. Vrcholové vedení aktivně podporuje zvyšování povědomí, poskytuje potřebné zdroje, školení a motivuje zaměstnance k aktivní spolupráci při naplňování cílů odolnosti, čímž vytváří kulturu připravenosti a odolnosti.
Zaměstnanci jsou pravidelně školeni, aby rozuměli své roli v rámci BCMS, krizového řízení a řízení incidentů, a byli schopni efektivně reagovat na mimořádné situace.
Soulad s právními a smluvními požadavky a spolupráce se státní správou
Společnost splňuje veškeré relevantní legislativní a smluvní požadavky v oblasti krizového řízení, hospodářských opatření pro krizové stavy, obrany státu a ochrany obyvatelstva. Spolupracuje s orgány státní správy, složkami integrovaného záchranného systému a dalšími partnery v rámci integrovaného přístupu k zajištění komplexní odolnosti.
Zavádění nejlepších mezinárodních standardů a praxe
V oblastech, které nejsou legislativně upraveny, společnost usiluje o implementaci uznávaných mezinárodních norem a nejlepší známé praxe.
Tato politika odolnosti je závazná pro všechny zaměstnance, organizační jednotky a složky společnosti. Vedení společnosti aktivně vytváří podmínky a prostředí umožňující její realizaci, sleduje plnění stanovených cílů a pravidelně přezkoumává její účinnost v souladu s měnícími se riziky, technologickými trendy a požadavky zákazníků a dalších zainteresovaných stran.
V Praze 10. 4. 2025
Jindřich Fremuth, Generální ředitel O2 Czech Republic a.s.